Hotel Pro Forma i dödens världar
Jag förstår att det måste ha varit oerhört frustrerande för konstnärerna i det danska performancela…Kategori: teaterkritik-danmark
Rollspel med selfies och modetyranner – Köpenhamnsteater just nu
Vi lever i iscensättningarnas tid. Genom en välarrangerad selfie förevisar jag mig själv i social…Kategori: teaterkritik-danmark
Mussolini, Liva Weel och PH – motståndsteater vid Öresund!
Dramaten har på sistone varit föremål för medial och politisk upptuktning, med anledning av allvarl…Kategori: teaterkritik-danmark
Gilgamesh – av Hotel Pro Forma, Glyptoteket, Köpenhamn
Det internationella scenkonstlaboratoriet Hotel Pro Forma, som leds av danska Kirsten Dehlholm, har…Kategori: teaterkritik-danmark
I et forhold – Sort Samvittighed, Betty Nansen Teatret
Det finns ett festfyrverkeri i min kropp, och jag förbereder mig på en kärleksförklaring. Jag har g…Kategori: teaterkritik-danmark
Amadeus – av Peter Shaffer, regi Kasper Holten, Det Kgl Teater
Kasper Holten har återvänt till modershuset, Det Kongelige Teater, nu som chef för hela institution…Kategori: teaterkritik-danmark
Richard III – regi Jens Albinus, Husets Teater, Köpenhamn
Redan i sin inledande monolog sätter Tammi Østs Richard III ribban för vad som ska komma. I denna …Kategori: teaterkritik-danmark
Remote CPH – Rimini Protokoll på Metropolis, Köpenhamn
I mer än tio år har jag besökt Köpenhamns Metropolisfestival , där internationella och inhemska sc…Kategori: teaterkritik-danmark
Orlando – av Virginia Woolf, regi Elisa Kragerup
När Betty Nansens nya teaterchef, regissören Elisa Kragerup, nu öppnar säsongen och sitt eget chefs…Kategori: teaterkritik-danmark
CPH Stage 2018 (2) – från performance till kammardrama
Sjätte upplagan av CPH Stage har varit tio dagars fest för dansk teater och scenkonst. I år spela…Kategori: teaterkritik-danmark